ПОРЯДОК ПОВЕРНЕННЯ ТА ОБМІНУ ТОВАРІВ
Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», існує дві ситуації обміну або повернення придбаного товару:

1. У разі придбання товару неналежної якості:

Відповідно до ст. 8 цього Закону при виявленні суттєвих недоліків, що виникли з вини виробника товару (БРАК), протягом гарантійного строку споживач має право на заміну товару чи повернення грошей.

Істотним недоліком, згідно з п. 12 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів», вважається недолік, який унеможливлює або неприпустиме використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника, після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з наступних ознак:

а) він взагалі не може бути усунений;

б) для його усунення потрібно понад чотирнадцять календарних днів;

в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено у договорі.

Вимога споживача про заміну товару підлягає негайному задоволенню за його наявності, а у разі його відсутності – у двомісячний строк з моменту подання заяви. Якщо задовольнити вимогу у встановлений термін неможливо, то споживач має право на свій вибір вимагати заміни товару з вадами на інший товар іншої марки (моделі) належної якості з відповідним перерахунком ціни або повернення грошей. Вимоги споживача про повернення грошей підлягають задоволенню протягом семи днів. Розрахунок зі споживачем у разі підвищення ціни товару виробляється – з вартості товару на даний момент його купівлі.

2. Придбання товару належної якості, але товар не підійшов покупцю з якоїсь причини.

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право протягом 14 днів, замінити товар належної якості на аналогічний, якщо товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором або не може бути використаний за призначенням, але за умови, якщо товар не використовувався та збережений його товарний вигляд, споживчі якості, пломби, заводська упаковка, документи.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право придбати будь-які інші товари, або отримати назад гроші у розмірі вартості поверненого товару, або поміняти товар на аналогічний при першому надходженні відповідного товару у продаж. При поверненні грошей розрахунки зі споживачем проводяться з вартості товару на даний момент його купівлі.

Вимоги споживача розглядаються тільки після пред'явлення товарного чека, що підтверджує купівлю (або після уточнення прізвища замовника та номера замовлення - для покупців інтернет магазину), повної комплектації товару (такий самий вигляд як і при отриманні, без слідів експлуатації) на якій є штрих код. Заміна товару або повернення грошей можливе лише за дотримання всіх умов та процедур.

Обмін та повернення товарів належної якості здійснюється за рахунок покупця за дотримання умов описаних вище.
 

Вам буде відмовлено у заміні товару або поверненні грошей, якщо:

товар, є новим, тобто. був у використанні;
з моменту придбання товару, який не має суттєвих недоліків, пройшло більше 14 днів;
при перевірці якості товару виявлено ознаки стороннього втручання (розтин, спробу ремонту) або порушено інші умови гарантійного обслуговування;
відсутній документ, що підтверджує факт покупки товару, або гарантійний талон, повна комплектація товару.
Звертаємо також Вашу увагу, що згідно з п. 3 ст. 4 Закону України "Про захист прав споживачів" споживач зобов'язаний:

1) перед початком експлуатації товару уважно ознайомитись із правилами експлуатації, викладеними у наданій магазином документації на товар;

2) у разі потреби роз'яснення умов та правил використання товару – до початку використання товару звернеться за роз'ясненнями до продавця;

3) користуватися товаром відповідно до його цільового призначення та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару в експлуатаційній документації;

4) з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару – дотримуватися передбачених виробником у товарі методів безпеки та передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а у разі відсутності таких правил у документації – дотримуватися звичайних зрозумілих методів безпеки, встановлених для товарів такого роду.